2012. január 15.

Zsíros tészta

Ezt a receptet is egy kolléganőmtől kaptam. Csak úgy a műszakunk alatt a kisujjából kirázta. Érdemes volt kipróbálni.





- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 3 ek cukor
- 1 cs sütőpor
- 4 tojásnak a sárgája
- 2-3 ek tejföl

Az összetevőket összegyúrni, jól kidolgozni. A tészta 3/4-ét kinyújtani és a tepsi aljába fektetni. 

Töltelék lehet gyümölcsíz és darált dió, vagy akár túró. Válasszon ki-ki ízlése szerint. Én most a túrós variációt próbáltam. Azt is kétféleképpen. A túrót (3/4 kg) ízlés szerint kikevertem cukorral (6ek), tejföllel (2 dl), egy tojássárgával és egy maréknyi grízzel, valamint egy csipet sóval. Ezt a tölteléknek valót megfeleztem, az egyik félbe raktam kaprot (a párocskám kedvence), a másik felébe 2cs vaníliás cukrot kavartam. Ezt egy hirtelen ötlettől vezérelve elhelyezzük a tepsiben várakozó tésztára.


Következő cselekedeteink közé tartozik a tészta maradék 1/3-d részének kicsi kukacokká való formázása a nyújtódeszka segedelmével. A tészta rúdjaink már vigyázva állnak, akkor izzíthatjuk a habverőnket. 4 tojásfehérjét, 4 ek cukorral és 1 cs vaníliával kemény habbá dolgozunk. Ezt a kemény habot eldolgozzuk a tölteléken. Ez már önmagában is csoda, de mi erre még mérnöki pontossággal elhelyezzük a tészta kukacokat, én ezt paralelogramma alakban oldottam meg.


A sütőt 200 C-ra előmelegítettem, a tepsiben lakozó csodálatos művemet betoltam a melegbe. 30 perc elteltével elkészült az esti nasi, ami már önmagában is eléggé laktató élelemforrás. Ez azonban egy örömforrás volt a családtagjaim és szerény személyem ízlelőbimbóinak kedvtelésére.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...