2010. november 25.

Pécs, vagy Eger?


Minap a párommal, kedvesemmel, szerelmemmel, pasimmal, rábízom mindenkire a döntést, gondoljon róla amit szeretne. Na, szóval vele, szóváltásba keveredtünk annak kapcsán, hogy a „szofit” (mint cigarettát) csak Pécsett gyártották, avagy másutt is. Emlékeim közt ott élt egy kis mellék zönge, ami arra sarkallt, hogy érdeklődjek az említett pöfékelni való esetleges más helyen történő gyártása után. Amidőn az egyik kutakodásom alkalmával a vaterán ráakadtam erre a fotóra, amit meg is mutatnék, csak nem lesz belőle BAJ?! Egyre izgatottam lettem, egyre többet szerettem volna tudni róla. A lent említett honlapot egy csomó jó dolgot, érdekességet találtam ezzel a témával kapcsolatban. Rájöttem, sokadjára, milyen jó dolog a net. NA és akkor, leszögezhetjük, hogy most az én emlékeim nem űztek csúfot velem.
A dohánymúzeum honlapján, ezt írják Egerről:
„Elérkezett a privatizáció időszaka. A gyár további fennmaradásához jelentős beruházások kellettek, erre a Magyar Államtól nem számíthatott. A Vállalati Tanács 1991. április 5-énkötelezettséget vállalt, hogy rövid időn belül elhatározza társasággá, kft-vé alakulást és elfogadja a Philip Morrist tulajdonosként. Az előállított cigaretták 65%-a licenc alapján készült, így a gyár ki volt szolgáltatva a licencpartnereknek. Az így előállított Sopianae kötötte le a gyár termelésének a felét. Ha ettől a gyár elesik, nincs olyan saját hazai márka, amivel versenyképes maradhat. A Vállalati Tanács elfogadta a PM 100 %-os tulajdonossá válását. Az egri gyár piaci részesedése 1991-ben 8% volt. A PM elérte a Sopianae korlátozott ideig tartó, fokozatosan csökkenő volumenű gyártásának jogát, de ez csak arra volt elég, hogy időt nyerjen a gyár és új, saját termékekkel pótolja a kiesett kapacitást. Ez a szükség hívta elő a Helikon új arculatát, a keménydobozos Marlborót és a Toldi cigarettát. A piaci részesedés öt év alatt 8-ról 30%-ra emelkedett.”

Itt rátalálhattok:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...